همانطور که در قسمت قبل مطرح شد، بازاریابی آنلاین یک فعالیت مستمر است که نیازمند برنامه ریزی و تلاش مستمر برای رسیدم به هدف و جایگاه مطلوب است.

نخستین گام در بازاریابی آنلاین، دیده شدن در فضای وب است. خدمات و کالاهای شما باید در وب دیده شود، تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب نماید.

 

بازاریابی آنلاین

 

وب سایت

هر فعالیت بازاریابی آنلاین با راه اندازی وب سایت آغاز می گردد. وب سایت، شناسنامه شما در فضای مجازی می باشد. بسیاری از شرکتها، فاقد وب سایت هستند و ترجیح می دهند از شبکه های اجتماعی به عنوان وب سایت برای انتشار مطالب بهره ببرند. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای انتشار مطالب می باشد، اما وب سایت جایگاه خاص خود را در بازاریابی آنلاین دارد و بدون آن تقریبا حضور موفق در وب بی معنی است.

همچنین داشتن یک وب سایت به تنهایی دستاوردی برای شما ندارد و شما باید وب سایت خود را به یک موتور بازاریابی تبدیل نمایید.

 

بهینه سازی وب سایت

یک وب سایت بدون بازدید کننده، مانند نمایشگاهی بدون بازدید کننده، بدون ارزش است. بازدید کننده هر وب سایت، در اصل مشتری بالقوه آن می باشد. به لطف موتورهای جستجو، این امکان وجود دارد تا شما با قرار گرفتن در نتایج حاصل از جستجو، بتوانید خود را به مخاطبان معرفی کنید و آنها را برای استفاده از توانمندی هایتان متقاعد نمایید.

سلسله فعالیتهایی که برای بدست آوردن جایگاه بهتر در موتورهای جستجو انجام می گیرد، بهینه سازی وب سایت و یا سئو (Search Engine optimization) نامیده می شود.

بهینه سازی بدین معنی است که وب سایت شما با جستجوی کلمات کلیدی، مرتبط با کار و فعالیت شما، در صفحه اول موتور جستجو (و بهتر از آن در نخستین جایگاه صفحه اول) نمایش داده شود.

باید توجه کرد که بهینه سازی وب سایت با تبلیغات پولی درج شده در موتورهای جستجو متفاوت است. با انجام بهینه سازی، وب سایت شما به صورت طبیعی و رایگان (Organic) در جایگاه مناسب نمایش داده خواهد شد. به زودی در مطلبی بهینه سازی را به صورت کامل تشریح می کنیم.

 

حضور در شبکه های اجتماعی

در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی می توانید مطلب "شبکه های اجتماعی چه کمکی به شما می کنند" را مطالعه نمایید.