کسب و کار ما در درجه اول متمرکز بر سیستم B2B است . به این معنا که اکثر مشتریانی که با آنها کار میکنیم و یا بازار هدفی که با آن وارد مذاکره میشویم ،خود در حال بازاریابی و فروش کسب و کارهای دیگری هستند. ما بخشی از نیروی در حال رشد بازاریابی آنلاین (درونگرا) هستیم که در ابتدا آن را به عنوان راهی برای بازاریابی کسب و کار خودمان یاد گرفتیم و به کار بردیم و بعد از دیدن اینکه چقدر برای ما خوب کار کرد . نتوانستیم جلوی خود را بگیریم و با مشتریان و بازار هدف خود در مورد آن صحبت نکنیم. ما مشتاقانه خودمان را اینگونه توصیف میکنیم. " ما به شدت تعصب داریم "

 

بازاریابی آنلاین واحدهای صنعتی

 

ما به تمام انواع سازمانها و کسب و کارها به عنوان هدف پرداختیم ولی در این میان تولیدکنندگان صنعتی، همچنان برای من محبوبیت خاص دارند. تجارتی که برای کسب و کارهای دیگر خوراک های پیچیده و نسبتا گران قیمت درست میکند. بازار هدف آنها مهندسان، دانشمندان، مدیران کارخانه و متصدیان زنجیره تامین، هستند که همه اینها به جد افرادی هستند که در تلاش برای تصمیم گیریهای ارزشمند و موثر درباره فروشندگان، فن آوریها و بهبود کسب و کار سازمان خود هستند.

حالا چرا من علاقمندم با این دسته از مردم تجارت کنم؟ من واقعا لذت میبرم از اینکه میبینم آنها با چه سرعتی تناقضاتی و ضعفهایی را که در کار با آن سر و کار دارند درک می کنند. این منجر میشود به چیزی که من آن را به عنوان لحظه "آهان، گرفتم!" نام می گذارم!

 

لحظه "آهان، گرفتم!"

مکالمات بین من و بسیاری از مشتریان، معمولا شبیه این رخ میدهد:

من : خوب ، ما حالا باید درباره چی صحبت کنیم؟

مشتری بالقوه : خوب ، احساس میشود کارهایی که به طور سنتی برای رشد شرکت انجام داده ایم دیگر مثل قدیم جوابگو نیستند. بنابراین ما در تلاشیم روشهای بالقوه دیگری رو کشف کنیم. ما شنیده ایم بازاریابی درونگرا چیزیست که باید در مورد آن تحقیق کنیم.

من: خیلی عالیه! بازاریابی درونگرا تماما درباره قابل مشاهده شدن آنلاین کسب و کار شما برای مشتریان بالقوه شماست. ما از بازاریابی تولید محتوا ، بهینه سازی وبسایت ، شبکه های اجتماعی و اتوماسیون بازاریابی برای افزایش مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان واقعی استفاده میکنیم.

مشتری بالقوه : یک لحظه صبر کنید. کسب و کار ما فرق میکند.

من : چطور؟

مشتری بالقوه : منظور من این است که مشتریان بالقوه و واقعی ما اینگونه نیستند. آنها افراد کاملا جدی هستند که وقتشان را در شبکه های اجتماعی تلف نمیکنند. آنها مجلات تجاری مطالعه میکنند ، نه وبلاگ. و البته اگر در شبکه لینکدین عضو هستند دلیلش این است که آنها در جستجوی شغلی هستند.

من: من تقریبا مطمئن هستم که حقیقت اینگونه نیست. آیا می دانستید که بالغ بر 90 درصد از خریداران روش B2B جستجوی خود را از گوگل آغاز کرده اند. بنابراین اگر آنها شما را پیدا نکنند ، شما در لیست کوتاه آنها قرار نخواهید گرفت.

مشتری بالقوه : منظور شما مصرف کنندگان است درسته؟ افراد در گوگل به دنبال یک ماشین جدید یا یک آیفون 5 یا یک تلویزیون HD میگردند.

من : نه منظورم این است که مردم به دنبال یک سیستم نوار نقاله یا تجهیزات بسته بندی یا کسی که سوله های مخازن ذخیره سازی میسازد هستند. آنها شروع میکنند به جستجوی سوالهایی درباره مشکلاتی که دارند یا نواقصی که در تجهیزات فعلی خود دارند یا فن‌آوریهای جدیدی که در مورد شان شنیده‌اند. و شرکتهایی که خود را به عنوان کارشناسان معتبر به نمایش میگذارند در لیست کوتاه آنها قرار میگیرند.

مشتری بالقوه : آهان، گرفتم!

لحظه " آهان، گرفتم!" لحظه پربهایی است. زیرا جزو سیگنال هایی است که نشان میدهد آنها حداقل پذیرفته اند که " چیزهایی تغییر کرده است و آنها نیز نیاز دارند که شروع به تغییرات کنند." اگر آنها برای برانگیختن نیاز به انگیزه بیشتری دارند در اینجا ما دلایل اصلی نیاز پیوستن تولید کنندگان صنعتی به بازاریابی درونگرا را می آوریم.

 

5 دلیل برای اینکه چرا تولید کنندگان صنعتی باید بازاریابی آنلاین را بکار ببرند:

بهترین مشتریان بالقوه شما همه روزه در حال جستجوی آنلاین برای یافتن راه حلهای بهتر هستند. و به صورت انتخابی در شبکه های اجتماعی که در آنها جستجو میکنند عضو میشوند.

هر چقدر یک خرید متفکرانه تر و هوشمندانه تر است مشتریان بالقوه تحقیق بیشتری خواهند کرد (و بنابراین فرصت بیشتری برای فروشندگان بالقوه فراهم خواهد شد تا بوسیله دیده شدن در نتایج موتور جستجو اعتبار خود را افزایش دهند)

استفاده از ادبیات خود مشتریان واقعی و بالقوه تان برای توصیف چالشها و راه حلهای بالقوه منجر به مجموعه طویلی از کلیدواژه های طلایی خواهد شد که میتوانید برای خودتان داشته باشید.

پیچیدگی چالشهایی که مشتریان بالقوه شما با آنها مواجهند ، به علاوه محصولات و راه حلهای به همان اندازه پیچیده شما ،به حجم انبوهی از فرصتها برای تولید محتوا، تبدیل میشود.

یک استراتژی بازاریابی آنلاین متعهد میتواند برخی از استراتژی های سنتی را به مراتب تاثیرگذار تر کند.

و آخرین چیزی که من دوست دارم از تولیدکنندگان صنعتی که هنوز آمادگی استفاده از روشهای بازاریابی آنلاین را ندارند، بپرسم این است که:

چه احساسی خواهید داشت اگر مستقیم ترین رقبای شما یک کمپین بازاریابی آنلاین را رو کنند شش ماه قبل از اینکه شما بتوانید آماده اینکار شوید؟ این چه بلایی بر سر برنامه های توسعه کسب و کار شما خواهد آورد؟

آیا کمی قلقلک شدید؟