شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که بازاریابی آنلاین (بازاریابی اینترنتی) چیست و چه مزایایی برای فعالیت تجاری شما دارد؟ در سلسله مطالبی که هم اینک قسمت اول آن را مطالعه می کنید، خلاصه ای از اهمیت بازاریابی آنلاین، روش اصولی انجام آن و تاثیر آن بر فعالیت اقتصادی شما را خواهید آموخت.

به طور کلی، بازاریابی عبارتست از اینکه شما با شناخت توانایی خود، شناخت نیازهای مشتریان بالقوه (و یا ایجاد نیاز در ذهن آنها) و در نهایت برقراری ارتباط، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود نمایید.

 

بازاریابی آنلاین

 

بازاریابی آنلاین (بازاریابی اینترنتی) چیزی جدای از این نیست، فقط شما از ابزارهای فراوان و البته قدرتمندی که فضای مجازی در اختیار شما قرار می دهد، خواهید توانست با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و بهره وری بیشتر، مخاطبان بیشتری را جذب کالا و یا خدمات خود نمایید.

مهمترین مزیتهای بازاریابی اینترنتی عبارتست از:

  • عدم محدودیت زمان و مکان

این بدین معنی است که مخاطب شما در هر زمان و مکان به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت (به شرط اینکه به اینترنت دسترسی داشته باشد).

  • صرف هزینه کمتر

بازاریابی آنلاین یک فعالیت کوتاه مدت نیست؛ یعنی با یک یا چند بار ارسال انبوه ایمیل، طراحی یک وب سایت که هر 3 یا چهار ماه به روز رسانی می شود و یا داشتن صفحه ای در یک شبکه اجتماعی، نتیجه خاصی عاید شما نمی شود.

بازاریابی آنلاین مجموعه ای از فعالیتها است، برای اینکه شما در زمان لازم در مکان لازم حضور داشته باشید، در ایمیل مخاطبی که خواهان خدمات شماست، در وب سایتی که همیشه با مطالب مفید، بروز رسانی می شود، در جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو، زمانی که عبارتی در اینترنت جستجو می شود و ...

بازاریابی آنلاین یک فرایند بلند مدت و یا حداقل میان مدت است که با تلاش مستمر حاصل می شود و لازم است که با برنامه ریزی و استمرار همراه باشد. بازاریابی آنلاین مجموعه ای از فعالیتها است، برای اینکه شما در زمان لازم در مکان لازم حضور داشته باشید، در ایمیل مخاطبی که خواهان خدمات شماست، در وب سایتی که همیشه با مطالب مفید، بروز رسانی می شود، در جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو، زمانی که عبارتی در اینترنت جستجو می شود و ...

بازاریابی اینترنتی, بازاریابی آنلاین, شبکه ها در فضای وبدر یک بازه زمانی مثلا 6 ماهه، زمانی که میزان تاثیر بازاریابی آنلاین و عادی خود را با توجه به بازخورد آن مقایسه می کنید، استفاده از متد بازاریابی اینترنتی کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

  • بازاریابی اینترنتی نوعی تبلیغات شبکه ای است

از آنجایی که فعالیتهای شما در فضای وب امکان به اشتراک گذاری دارد، عملا بیش از یک مخاطب خواهد داشت، در صورتی که در فعالیتهای بازاریابی عادی، مکالمه تلفنی شما توسط یک مخاطب شنیده می شود، نامه و بروشور شما توسط یک شرکت یا شخص خوانده می شود و ...

در قسمت بعدی سلسه مطالب بازاریابی آنلاین خواهید دید که مقدمات کار چیست و از کجا باید شروع کرد.