من معمولا خوشبین و با انگیزه هستم، اما تحقیقات برای نوشتن این پست، بدبینی درونی مرا نسبت به یک روش بزرگ به ارمغان آورد. آیا تعجب برانگیز نیست؟ اکثر توصیه ها در مورد نوشتن بیوگرافی در توییتر حول به نمایش گذاشتن فردیت و پیچیدگیهای شما مرکزیت دارد تا مثلا بتوانید از این طریق دنبال کننده بیشتری در توییتر خود داشته باشید.

 

راهنمای نوشتن بیوگرافی در توییتر

اگر 15 الی 20 پست وبلاگ را در این مورد بخوانید، کم کم نسبت به شبکه های اجتماعی و در کل نسبت به بشریت احساس ناخوش آیندی به شما دست میدهد.

در شروع مقاله خود را با این عنوان آغاز کردم :”بیوگرافی های توییتر شکلی از خودستایی هستند”. که به نظرم کمی تند و زننده آمد.

روزنامه نیویورک تایمز به درستی عنوان “فرمی از هنر پست مدرن” را به بیوگرافی های توییتر نسبت میدهد. ولی در همان مقاله تدی واین (نویسنده) آنها را “سالنامه ای از نقل قولها” می نامد. من فروتنانه میپذیرم که هر دوی آنها صحیح میباشد. این یک حقیقت است که بیوگرافی شما بخش عمده ای از انگیزه و دلیل افراد برای دنبال کردن شماست، چه این هدف شما بوده باشد یا نه.

مطمئنا، اگر شما از توییتر برای مقاصد تجاری استفاده میکنید، دغدغه اصلی شما ارتباط با افراد و تعامل با آنها است.اینکه ،که هستید و چه میکنید است که جلب توجه دنبال کنندگانی که قصد دارید با آنها درتعامل باشید را به دنبال دارد، پس بنابراین دارای اهمیت زیادی میباشد.

چرا شما افراد را در توییتر دنبال میکنید؟ زیرا آنها محتوایی را که شما میخواهید، به روشی جذاب منتشر میکنند. درست است؟ پس بنابراین، بیوگرافی توییتر خود را (همچون سایر متون محتوایی خود) با در نظر گرفتن تیپ های شخصیتی خریدارانتان بنویسید، و حتما درباره ارزشی که به آنها پیشنهاد میدهید با آنها شفاف باشید.

 

بیوگرافی شما باید بازتاب توییت های شما باشد

خوب شما “یک فرد درونگرا هستید. کارآفرین متعصب هستید. یک تولیدکننده تحصیلکرده هستید. مبلغ دینی هستید. هواخواه فرهنگ پاپ هستید. یک دوستدار موسیقی آتشی مزاج هستید. یک آدم کسل کننده و با احساس هستید.” خوب حالا، کاری که شما انجام میدهید چیست؟

فکر زیادی لازم ندارد. خیلی ساده است، اما واقعا تعداد زیادی بیوگرافی اینگونه در توییتر وجود دارند که به شما نمیگویند که چه محتوایی در انتظار شماست. این بویژه برای اکانتهای تجاری توییتر ،چه در قالب شرکت چه در قالب فرد، اهمیت دارد. لازم نیست خیلی واضح بنویسید. به طور مثال: “من درباره بازاریابی محتوا توییت میکنم” ولی مردم احتمال دارد کسی را که نمی دانند قرار است به آنها چه بدهد، کمتر دنبال کنند.

 

ارزش (کالا) خود را شرح دهید

گفتن اینکه شما چه چیزی را عرضه میکنید اگر همراه با شرح دلیل استفاده مردم از آن باشد دست به دست خواهد چرخید. بیوگرافی @twittersmallbiz یک نمونه خوب در این مورد است.

smallbiz twitter

نمیخواهم شبیه دبی دونر (کاراکتری در برنامه زنده تلویزیونی که همیشه در جریانات مکالمات حرفهای ناامید کننده میزند و فضا را منفی می کند. به عبارتی یک شخصیت ضدحال است.) باشم، اما اینکه شما چه کسی هستید به اندازه اینکه در چه کاری مشارکت دارید جذاب و مرتبط به موضوع نیست. دوستان و اقوامتان شما را برای چیزی که هستید دوست دارند. اما مشتریانتان شما را برای کاری که برایشان انجام میدهید دوست دارند.

 

همه شوخ طبعی را دوست دارند، حتی در تجارت

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و محتوا، ما را به اینجا میبرند که کسب و کارها شخصیت یا به نوعی “صدا” دارند و استفاده از لحن سرزنده و شوخ و طناز و غیرجدی و بازیگوش یکی از بهترین روشهای ارتباط با مخاطبان است.

استفان لاکوود طراح استراتژی ساکن فلوریدای شمالی همیشه یکی از بیوگرافی های محبوب من در توییتر بوده است.کاری را که انجام میدهد توضیح داده و خنده من را در می آورد. شاید طنز برای سازمان شما مناسب نباشد،این یک قاعده کلی نیست. قاعده کلی تر نشان دادن شخصیت سازمانی شما به روشی است که مخاطبان اجتماعی شما را جذب کند.

نوشتن بیوگرافی در توییتر

هریک از نمونه های زیر به گونه ای به چشم خریدارانشان جذاب مینماید، با استفاده از بیوگرافی توییتر به عنوان ابزار اولیه.

کدامیک برای شما قانع کنننده تر و جذاب تر است؟ آیا فکر میکنید آنها موفق شدند؟

habitat twitternational twitter 

 

تگها و هشتگها را به دقت به کار ببرید (نه همیشه و همه جا)

دلایل محکمی در هر دو سمت این بحث وجود دارد. کاسی اونز به کاربرد هشتگها در بیوگرافی توییتر اعتقاد شدید دارد.(ودر حال حاضر او 3800 دنبال کننده دارد) ، درحالیکه من وقتی تعداد زیاد لینک در یک بیوگرافی توییتر میبینم وحشت می کنم.

بیوگرافی در توییتر

 

هر آنچه را که انتخاب می کنید، در نظر داشته باشید که برچسب ها و هشتگها هر دو قابل کلیک کردن هستند و ممکن است مسیر خواننده را منحرف و از پروفایل شما دور کنند.

شاید خیلی بد نباشد که شما از برچسب برای لینک شدن به اکانت دیگر خود استفاده کنید، اما شما هیچ کنترل و مالکیتی بر هشتگها ندارید. آنها ممکن است کمک کنند تا دیگران شما را پیدا کنند اما همچنین ممکن است مخاطبان بالقوه شما را منحرف و آنها را به جای دیگری پیوند دهند.

 

در نوشتن بیوگرافی از کلیشه بپرهیزید

تعداد زیادی وبسایت هستند که کلیشه هایی را که هر از گاهی در بیوگرافی های توییتر ظاهر میشوند دست انداخته اند. به جای اینکه برای شما نمونه بیاورم شما را به سایتهای زیر رجوع میدهم:

  • College Humor’s Ultimate Twitter Bio Generator
  • Twitter Bio Generator
  • Silly Twitter Bios

 

آیا یک ایده خوب دارید؟ پس قوانین را دور بیندازید.

ودر آخر، اگر یک ایده عالی دارید که دوست دارید آن را امتحان کنید،حتما انجامش دهید. تنها ستارگان مشهور نیستند که میتوانند با تک جمله های هوشمندانه و گیرا موفق باشند، توییتر مکان خوبی برای محک کردن ایده های نوگرایانه شما میباشد.

دوست عکاس من ، استیف اسمیت ،هیچ هشتگ یا کلمه کلیدی برای ترویج کار خودش به کار نبرده است، اما به خوبی ازپروفایل و عکسهای کاور برای توضیح حرفه خودش استفاده میکند. من فکر میکنم تک جمله درخشان او در بیوگرافی اش بیشتر از هر جمله مفصل دیگری مشتریان بالقوه را جذب خودش میکند، توصیفی تر از هر جمله ای:

Stephanie twitter

خوب، بفرمایید. مطلب با عنوان “بدبین” آغاز شد، ولی با یک جمله خوشبینانه تمام شد.

در نوشتن سالنامه نقل قولهای پست مدرن خود موفق باشید، دوستان! حالا بعد از اینکه بیوگرافی شما در توییر سرگرم کننده و دلفریب و لذت بخش و ماهرانه بود، سعی کنید بقیه پروفایل شما هم حرفه ای باشد.

 

 - این مطلب ترجمه نوشته Emily Winsauer با عنوان "A Cynic's Guide to Writing a Twitter Bio" می باشد.