وبلاگها را در چه بازه های زمانی باید به روز رسانی کرد؟

وبلاگ نویسی کنید، به همان اندازه که می خواهید از طرف مخاطبان مورد توجه قرار بگیرید. خوب است که با دوبار در هفته یا یک پست در هر روز شروع نمایید. زمانی که چند پست در روز منتشر نمایید، کم کم افزایش ترافیک وبسایتتان را احساس می نمایید.

 

وبلاگ نویسی تجاری

 

مورد دیگری که باید به آن توجه نمایید، اینست که وبلاگ شما تحت یک زمان بندی نسبتا منظم به روز رسانی شود. شما ممکن است یک یکبار در هفته، و یا دو بار در ماه وبلاگتان را به روز رسانی نمایید؛ و این زمانبندی مناسب است به شرطی که مطالب ارزشمندی را منتشر کنید که مخاطبان را جذب و درگیر کند. اما توجه کنید که مطالب در زمانهای نسبتا یکسانی ( مثلا پانزدهم و سی ام هر ماه) منتشر می شوند تا انتظار برای مخاطبان برای مطالعه مطالب در آن زمانها ایجاد گردد. (به عبارتی مخاطب شرطی شود).

سعی کنید برای خود یک تقویم کاری ایجاد نمایید که به شما در برنامه ریزی و همینطور ایجاد یک نقشه راه کمک می کند. برای مثال تصور نمایید که شما می خواهید بر روی یک کلید واژه در یک ماه کار کنید. یک تقویم به شما یاد آوری می کند که باید در این ماه چندین پست مرتبط را منتشر کرده و در پایان ماه تاثیر نوشته هایتان را بررسی نمایید.

همچنین تقویم کاری به شما در ایجاد توازن در مطالب یاری می رساند. اینکه در یک ماه چند پست کوتاه و محبوب و چند پست بلند و تحلیلی منتشر کنید.

البته به خاطر بسپارید که در پروسه ایجاد مطلب، لازم است انعطاف پذیر و پویا باشید.

بهینه سازی مطالب یک وبلاگ:

بازه زمانی انتشار و تعداد پستهای هر وبلاگ دو فاکتور مهم هستند که نتایج حاصل از کار بلاگ نویسی را تحت تاثیر قرار می دهند. اما بدون بهینه سازی مطالب وبلاگ، احتمالا راه به جایی نخواهید برد.

بهینه سازی مطالب یک عنصر کلیدی برای جذب مخاطبان هر چه بیشتر و همچنین جایگاه بهتر در موتورهای جستجو می باشد. مهمتر، باید مطالب بلاگ شامل پیشنهاداتی در موضوع مطرح شده باشد که در جذب مشتریان به شما یاری رساند. این یک حقیقت ساده است که هر چه بیننده بیشتری به وبلاگ شما مراجعه کند، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط خواهید داشت!

در ادامه پنج قانون ساده برای افزایش تعداد مراجعه به سایت (بلاگ) شما را یاد آور می شویم:

امکان اشتراک در شبکه های اجتماعی:sharing Buttons بلاگ نویسی تجاری نوین ایده

امکان اشتراک گزاری مطالب را با افزودن دگمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی فراهم کنید؛ این کار خوانندگان را تشویق می کند مطالب مفید وبلاگ شما را با دیگر دوستانشان به اشتراک بگذارند، یک بازاریابی بدون هزینه!

تیترهای چشمگیر و بهینه شده:

از آنجایی که خوانندگان و موتورهای جستجو تیتر یک مطلب را به عنوان اولین آیتم بررسی می کنند، تیترها مهمترین بخش هر پست وبلاگ هستند. در تیترها باید نکات زیر را در نظر داشت: خلاصه و دقیق بودن، استفاده از اعداد در تیتر مطلب، ارزش خبری داشتن تیترها و سادگی و قابل فهم بودن برای خوانندگان.

وبلاگتان مشکل گشا باشد:

فارغ از این مطلب که بینندگان پست ارسالی شما را از طریق ایمیل، شبکه اجتماعی و یا موتورهای جستجو پیدا کرده باشند، آن چیزی که در آنها انگیزه خوانده و احتمالا اشتراک گزاری یک مطلب را ایجاد می کند، اینست که مشکلی از مشکلات آنها حل شود. صرف اینکه موضوعی را در وبلاگ مطرح می کنید، کافی نیست، برای آن راه حلی ارائه کنید.

سرگرم کننده باشید:

اگر شما فروشنده ورق آهن هستید، به این معنی نیست که مطالب وبلاگتان هم باید به خشکی ورقهای آهم باشد. کمی مطالب سرگرم کننده، باعث جذب بیشتر مخاطبان به وب سایت شما می شود. تصاویر و ویدئوهایی از محل کارخانه یا شرکت و یا اتفاقاتی که در فروشگاهتان می افتد، میتواند به عنوان یک زنگ تفریح در مطالب وبلاگ گنجانده شود.

قوی بودن مطالب:

یک وبلاگ قوی، یک تیتر و چند سوتیتر نیست. مطالب وبلاگ باید با تسلط کافی نویسنده به مطلب مورد بحث و استفاده از ادبیات نگارشی قوی نوشته شود تا یک مطلب ارزشمند را تولید و عرضه نماید.