امروزه هیچ روشی بهتر از استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان سابق وجود ندارد. ایمیل مارکتینگ، شاید در برابر روشهای جدید بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا بازاریابی با استفاده از موبایل کمی قدیمی تر به نظر برسد، اما واقعیتها چیز دیگری را بیان می کنند.

امروزه بازاریابی آنلاین و تولید و انتشار محتوا تحت وب، بدون استفاده از ایمیل، تقریبا بی نتیجه خواهد بود.

 

ایمیل مارکتینگ

 

چرا؟ به این دلیل که ایمیلها، صحبت درباره فعالیت تجاری شما و یا محصولاتتان را در بین افراد منتشر می کنند. همچنین ایمیلهایی که با اجازه فرد ارسال می گردد، همچنان گزینه اول افراد برای کسب اطلاع درباره یک محصول یا خدمت هستند.

مطابق آمارهای Direct Marketing Association، بازاریابی با ایمیل با نرخ بازگشت سرمایه 4300% یکی از اقتصادی ترین روشها برای بازاریابی هستند.

چرا ایمیل مارکتینگ یک روش مفید بازاریابی است؟ زیرا:

  • ایمیل مارکتینگ، همچنان با صرفه ترین روش جهت معرفی خدمات و کالا می باشد.
  • با استمرار در تولید محتوای مفید و ارسال آن به مخاطبان، شما مشتریان .... خواهید یافت.
  • ایمیلها به خوبی قابل رهگیری و آنالیز بوده و شما می توانید کاهش یا افزایش ضریب نفوذپذیری را محاسبه کنید.
  • و ....

ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیلهای انبوه و بی هدف نیست، زیرا این ایمیلها، معمولا دیده نمی شوند. اگر دیده شوند، مورد توجه خواننده قرار نمی گیرند و به خرید محصول یا خدمات منتهی نمی شوند. ایمیلها باید طی یک فرآیند مشخص به مخاطبان خاص و مشخص ارسال گردد، پیشنهاد قابل توجهی در خود داشته باشد و مخاطب را به استفاده از خدمات ما متقاعد کند. به طور کلی ایمیل مارکتینگ باید هدفمند باشد.

نوین ایده، به شما کمک می کند تا بازاریابی با ایمیل را به شیوه صحیح آن در شرکت یا سازمان خود راه اندازی کنید و مسیر فعالیت اقتصادی خود را از درون صندوقهای ایمیل بیابید.