در بازاریابی آنلاین، تولید محتوا، کار اصلی شما و عامل پیشرفت فعالیت اقتصادی شما است. تاثیر گذاری شما به عنوان یک بازاریاب آنلاین، به کیفیت مطالب تولیدی شما بستگی دارد و مطالب شما، عاملی است که به شما کمک می کند در فضای وب دیده شوید، اعتماد را در خوانندگان مطالب ایجاد کنید، به آنها اطلاع رسانی کنید و یک ارتباط بر پایه سود دو جانبه و مستمر ایجاد نمایید.

 

تولید محتوا

 

اما برای اینکه مطالب موفقیت آمیز باشد، متخصصان بازاریابی باید مانند متخصصین بهینه سازی فکر کنند تا در وب توسط مخاطبان مناسب دیده شوند. روشهای قدیمی بهینه سازی وب سایت، با به کار بردن کلید واژه ها در یک مطلب به تعداد زیاد و همچنین تغییرات جزئی در نگارش یک کلید واژه، امیدوار بودند که جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو بدست آورند.


اما متدهای جدید بهینه سازی وب سایت، نه بر پایه موتورهای جستجو و به کاربردن کلید واژه ها به تعداد زیاد، بلکه بر پایه مخاطب و با تولید محتوای مفید پایه ریزی می شود.

در ادامه چند نکته مهم در تولید محتوا آورده شده که با رعایت آنها مطالب شما کاربر پسند و موتور جستجو پسند! شود.

 

6 نکته درباره بهینه سازی وبسایت که باید در تولید محتوا رعایت شود

  1. هدفمندی در انتخاب مخاطب و تولید محتوا: در بهینه سازی وب سایت و به طور کلی در بازاریابی آنلاین، اصلی کلیدی وجود دارد و آن اینست که "محتوا پادشاه است".

    با اینحال تلاش شما برای بهینه سازی وب سایت نتیجه ای در بر نخواهد داشت، اگر محتوای تولیدی، هدفی را مدنظر نداشته باشد.

    صرفا برای تولید مطلب جدید و افزایش تعداد صفحات وب سایت، مطلب تولید نکنید ابتدا مخاطبان هدف را انتخاب کنید و انواع متدهای نگارش را مدنظر قرار دهید. برای مثال صفحات محصولات و خدمات در یک وبسایت باید از یک زبان رسمی برخوردار باشد، در حالی که مطالب وبلاگ می تواند کمی غیر رسمی باشد.

    زمانی که شما مخاطبان وب سایت را تعریف می کنید، علایق، نیازها و مشکلات آن ها را مد نظر قرار دهید. شما برای آنها می نویسید، پس محتوا شما باید بر آنها متمرکز باشد. با توجه به این اصل، شما اکنون می توانید کلید واژه های خود را تعریف کنید و سعی نمایید با توجه به استراتژی کلید واژه ای در موتورهای جستجو دیده شوید.

  2. استراتژی کلیدواژه ای: به طور مشخص بر روی چه کلمات یا عباراتی باید متمرکز شوید. شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Tool استفاده نمایید، برای اینکه بدانید کدام عبارات مورد توجه مخاطبان است و کلید واژه های مناسبتری انتخاب نمایید.
  3. همیشه از دستور زبان و دیکته صحیح کلمات استفاده کنید. استفاده صحیح از دیکته و جمله بندی صحیح، نگرش بهتری از فعالیت شما به مشتری ارائه می کند.
  4. برند خود را متمایز کنید: به این نکته توجه کنید که دید صحیحی از نشان تجاری خود ایجاد کنید و بهینه سازی وب سایت شما هم باید نمایانگر این اصل باشد.
  5. فرمت محتوا: محتوای وبسایت و یا وبلاگ شما باید به فرمت مناسبی در اختیار مخاطب قرار گیرد. آیا مطلب شما باید دارای روتیتر، تصویر و تگهای H1، H2 و ... باشد؟ همیشه سعی کنید به نویسندگان خود مقدماتی از بهینه سازی وب سایت را آموزش دهید. این کار اگر چه نیاز به صرف زمان باشد، اما در نهایت به نفع شماست.
  6. یک چیز که بیشتر از تعداد مطالب منتشر شده توسط شما در بازاریابی آنلاین اهمیت دارد، نظم شما در انتشار مطالب است. آیا می دانید که موتورهای جستجو بر اساس یک نظم از پیش تعیین شده، مطالب وب سایت شما را بررسی می کنند؟ اگر شما مطلب جدیدی در وب سایت خود منتشر کرده باشید، آن را ایندکس می کنند و در غیر این صورت شما شانس خود را از دست داده اید! پس سعی کنید یک تقویم نگارشی برای وب سایت خود ایجاد کرده و طبق یک نظم مشخص اقدام به انتشار مطالب نمایید. هر تعداد دفعه ای که موتورهای جستجو به سایت شما سر بزنند و مطلب جدیدی پیدا نکنند، ممکن است بازه زمانی بررسی وب سایت شما افزایش یافته و وب سایت کم فعالیت قلمداد شود.