آدرس وبلاگها در فضای وب به شکل name.blogname.com نمایش داده می شوند. شاید شما بخواهید وبلاگ خود را بر روی دامنه شخصیتان به شکل www.yourdomain.com نمایش دهید. برای انجام این کار مطلب زیر را بخوانید:

 

blog on custom domain

 

برای اتصال دامنه به وبلاگ باید میسر زیر را طی کنید:

  1. یک دامنه ثبت کنید. این دامنه می تواند با هر پسوندی ثبت شود مانند: .com, .net, .info, .ir, .name, .me و ... اگر وبلاگ شما یک صفحه شخصی است به شما پیشنهاد می کنیم که دامنه .name و یا .me را برای این کار انتخاب نمایید؛ به دو دلیل: اولا این پسوندها مخصوص سایتهای شخصی است. ثانیا به دلیل اینکه این پسوندها نسبتا جدید می باشند گزینه های بیشتری برای انتخاب نام دامنه خواهید داشت.
  2. زمانی که دامنه ای را ثبت می کنید، شرکت ثبت کننده دامنه اطلاعات پنل مدیریت دامنه را در اختیار شما قرار می دهد ( یا حداقل باید قرار دهد!!). با ورود به پنل مدیریت دامنه گزینه تغییر نام سرور (nameserver) را انتخاب نمایید و nameserver سرویس دهنده وبلاگ را در آن وارد نمایید.

الف- پرشین بلاگ و بلاگر: در پرشین بلاگ و بلاگر شما تنها زمانی می توانید از دامنه خودتان استفاده کنید که آن را بر روی هاست (فضای وب) خودتان اداره نمایید. یعنی وبلاگ باید بر روی هاست و دامنه شما باشد و برای انتشار مطالب از پنل پرشین بلاگ استفاده نمایید.

ب- میهن بلاگ: برای اتصال وبلاگهایی که بر روی میهن بلاگ راه اندازی می شود، باید nameserver دامنه خود را به این آدرسها تغییر دهید:

NS3.MIHANBLOG.COM
NS4.MIHANBLOG.COM

سپس با ورود به پنل کاربری در میهن بلاگ، آدرس دامنه را در قسمت (دامین) وارد نمایید.
ج) بلاگفا: در بلاگفا nameserverهای دامنه خود را به این سرورها تغییر دهید:
NS20.OURIRAN.NET
NS21.OURIRAN.NET

سپس وارد بلاگفا شوید، از منوی دیگر امکانات گزینه اتصال وبلاگ به دامنه را انتخاب نمایید و نام دامنه را وارد نمایید.

به شما پیشنهاد می کنیم که می خواهید وبلاگی راه اندازی نموده و آن را به دامنه متصل کنید، از سرویس میهن بلاگ و یا بلاگفا استفاده نمایید، چون روش پرشین بلاگ و بلاگ اسپات برای اتصال به دامنه منطقی نیست. زیرا اگر شما هاست و دامنه داشته باشید بهتر است که با استفاده از نرم افزار های متن باز مانند ورد پرس اقدام به بلاگ نویسی کنید، تا اینکه خود را وابسته به یک سرویس وبلاگ نمایید.

ضمنا در نظر داشته باشید زمانی که nameserver یک دامنه را تغییر می دهید، انتقال دامنه به سرور جدید می تواند تا 48 ساعت زمانبر باشد (البته عموما کمتر از 24 ساعت طول می کشد).