شما یک بستنی فروش در میدان کاج هستید و یا یک فروشنده لباس در میدان ونک و یا یک فروشنده لوازم ورزشی در همدان، در هر حال ممکن است با افت فروش در دوره هایی از سال مواجه شوید. زمانی که دوره اوج فروش به پایان می رسد کاهش فروش آغاز می شود و برای فرار از آن یا حداقل استفاده بهینه از این دوران باید فکری کرد. تضمینی هم وجود ندارد که مشتری در خرید بعدی به سراغ فروشگاه شما بیاید.

به جای اینکه که بنشینید و نگران کاهش فروش خود باشید، از این زمان برای بازاریابی خدمات یا کالاهای خود استفاده نمایید. بازاریابانی که به صورت بلند مدت به تجارت نگاه می کنند، از این دوران به خوبی بهره می برند.

 

 بازاریابی در دوران رکود

بانک اطلاعاتی مشتریان خود را تکمیل کنید

در زمان کاهش فروش، وب سایت شما و مکان فیزیکی تجاری شما با کاهش مراجعه کننده مواجه می شود. پس از زمان آزادی که نصیب شما می شود استفاده کنید و بانک اطلاعاتی مشتریان خود را تکمیل کنید. تکمیل لیست کاملی از مشتریانی که در گذشته از شما خرید کرده اند و همچنین افرادی که مشتریان احتمالی آینده خواهند بود، به شما این امکان را می دهد که در دوره کاهش فروش در ذهن مخاطبان بمانید و با شروع فصل فروش مخاطبان را به مشتریان تبدیل کنید.
مطمئن شوید وب سایت شما دارای امکان ثبت نام، جمع آوری اطلاعات مشتریان، پیشنهاد مشاوره به مخاطبان و ... می باشد تا بتوانید با حداکثر توان به جمع آوری اطلاعات بپردازید.

 

نظرات مشتریان را جمع آوری کنید

در تمام طول سال، خصوصا در دوره کاهش فروش، از مشتریان خود بخواهید تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص خدمات شما اعلام کنند.

 

به تولید محتوی با سرعت بیشتری ادامه دهید

در هر زمان از جمله دوره کاهش فروش، تولید محتوی حرف اول را در بازاریابی آنلاین می زند. به یاد داشته باشیم اگر مخاطبان کالا و خدمات ما را خریداری نمی کنند بدین معنی نیست که به مطالب مفید ما علاقمند نیستند. با تولید مستمر مطالب مفید، یک ارتباط مستحکم بین مخاطبان و شما برقرار می گردد و در فصل فروش تاثیر آن را خواهید دید!

 

در تمام طول سال در شبکه های اجتماعی باشید!

این مسئله مهمی است: در تمام طول سال باید با مخاطبان و مشتریان در تماس باشید. وب سایت و همینطور شبکه های اجتماعی مانند پیشخوان فروشگاه شماست. فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس راحتترین ابزار ارتباطی با مشتریان است. زیرا انتشار انواع محتوی آنلاین در آنها به راحتی انجام می پذیرد.

 

کمی متفاوت باشید

گاهی مناسب است گاهی تغییراتی اندک در کالا یا خدمات خود ایجاد کنید. مثلا اگر شما نانوایی دارید و در ساعاتی از روز فروش مناسبی ندارید، با تولید نانهای سبوسدار، نان جو و ... مشتریان بیشتری را به خرید ترغیب کنید.