در دنیای بازاریابی آنلاین، محتوی، برگ برنده شماست. موفقیت شما به عنوان یک بازاریاب درونگرا، به طور مستقیم نشات گرفته از کیفیت محتوایی است که تولید و در وب سایت منتشر می کنید و این محتوای تولید شده، به شما کمک می کند تا در وب دیده شوید، حس اعتماد بین شما و مخاطبانتان شکل گیرد و منافع اقتصادی در اثر این حس اطمینان برای سالها شکل گیرد.

اما برای تاثیر گذاری مطالب، یک بازاریاب باید مانند یک متخصص بهینه سازی وب سایت، به نحوی عمل کند که مطلب منتشر شده به گوش مخاطبان برسد. کارشناسان قدیمی سئو فکر می کردند که با توزیع کلید واژه ها در صفحات مختلف وب سایت و مطالب،می توانند به جایگاه و نتیجه مطلوبی در نتایج جستجو موتورهای جستجو دست یابند. مثلا یک مطلب را دو بار منتشر می کردند.

 

website

 

با این کار شما نه تنها باعث سردرگمی مخاطبانتان می شوید، بلکه موتورهای جستجو هم از نحوه نگارش و یا به عبارتی کلک شما در نگارش مطالب آگاه می شوند.

در زیر 6 نکته را متذکر می شویم که با رعایت آنها مطالب شما به نحو بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و مخاطبان عرضه می گردد:

 

  • بازار هدف و مخاطبان مورد نظر خود را برای انتشار مطلب مشخص نمایید.

در سئو و به طور کلی در بازاریابی درون گرا، محتوی نیروی محرکه فعالیت می باشد. هر چند تولید محتوای بی هدف، تلاش شما را برای بهینه سازی وبسایت بی اثر می کند. تولید مطالب، صرفا به دلیل رفع کمبود مطلب کمک شایانی به شما در رسیدن به اهدافتان نمی کند.

برای شروع بهتر است مخاطبان خود را مشخص کرده و زبان مناسب برای برقراری ارتباط با آنها را مشخص نمایید و با توجه به آن طرحی را برای بروز رسانی وب سایت آماده نمایید. مثلا محصولات و نوشته های رسمی را در قالب وب سایت و مطالب دارای رسمیت کمتر را در وبلاگ منتشر نمایید.

زمانی که شما هوشمندانه مشتریان را هدف قرار می دهید، با خواسته ها، نیازها و توانایی های آنها آشنا شده و می توانید مطالبی تولید کنید که بیشتر مورد توجه آنها و متقابلا موتورهای جستجو قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که شما برای آنها می نویسید، پس همواره آنها را در نظر داشته باشید.

 

  • استراتژی کلید واژه‌ای

به طور واضح مشخص کنید که بر روی چه کلید واژه هایی می خواهید تاکید کنید و مطالبتان را با توجه به کلید واژه ها تعیین کنید. برای این منظور 5-10 کلید واژه تعیین کنید و از ابزار کلید واژه گوگل استفاده نمایید. این ابزار به شما کمک می کند که واژه یا اصطلاحی را وارد کرده و مجموعه ای از کلید واژه های پیشنهادی را دریافت نمایید.

همچنین برای تعیین یک استراتژی کلید واژه ای می توانید از مشاوره کارشناسان بخش بهینه سازی نوین ایده استفاده نمایید.

 

  • گرامر و دیکته صحیح

همیشه از گرامر و دیکته صحیح متون وب سایت مطمئن شوید. برای این کار می توانید پس از آماده کردن متون از یک فرد دیگر برای بررسی متن درخواست کمک کنید.

 

  • ساختار مطالب

آیا مطالب شما نیاز به تصویر، ویدئو ویا اینفوگرافیک برای درک بهتر دارند؟ آیا برای دیده شدن در وب باید مطلب شما دارای روتیتر، سوتیتر و ... باشد؟ همیشه سعی کنید که از همه ابزار لازم برای نمایش بهتر محتوا استفاده نمایید.

 

  • زمان انتشار مطالب

به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو در یک بازه زمانی مشخص صفحات وب سایت شما را ایندکس کرده و اگر مطلب جدیدی در سایت نباشد، شما این موقعیت را برای دیده شدن بیشتر از دست داده اید.

ضمنا خوانندگان وب سایت هم بهتر است که عادت کنند که همیشه در بازه های زمانی یک روزه، یا یک هفته ای و یا هر 10 روز یکبار به سایت سر بزنند. به نظر شما اینطور نیست؟ تقویم انتشار به شما کمک می کند تا همیشه زمان مناسب برای انتشار مطلب را به خاطر آورید و متناسب با کلید واژه های تعریف شده، به تولید و انتشار محتوی بپردازید.

 

  • برقراری ارتباط با مشتریان

اگر شما علاقمند هستید که بازاریابی خود را از کانال بازاریابی آنلاین و تولید محتوی پیگیری کنید، لازم است تا ابزار برقراری ارتباط مشتریان را هم در مطالب خود فراهم نمایید. باما تماس بگیرید، نیاز مند مشاوره هستید و ... لینکهای ارتباطی هستند که مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر و خدمات به سمت شما سوق می دهند. اگر هدف، دیده شدن در وب و جذب مخاطب از طریق وب سایت نیست چه ضرورتی برای صرف وقت و هزینه برای بهینه سازی یک وب سایت وجود دارد؟